Het café

weekendje 020

F@TM@N (12/04/05 om 21:33:59):

dit weekend een uiterst geslaagd bezoek aan Amsterdam

door logistieke problemen geen bezoek aan Ton Overmars kunnen brengen...( wil die  pere kermanns nu eindelijk wel eens proeven . ;D ;D)

lekker geslapen in hotel Amstel ( niet die dure in de stad ,,, maar een uiterst comfortabel bastion in wijk Amstel )

voor het hoofddoel van bezoek ( een optreden van de Blocparty in paradiso   http://albums.allofmp3.com/m3ulist.m3u?group=2405&album=1

een bezoek gebracht aan " onder ons "   http://www.onder-ons.nl/

na regelmatig in de hoofdstad de honger te hebben gestild werd ik er zelden zo culinair bevredigd als in bovengenoemde ....ik heb niet altijd geld voor de Kersentuin ( bestaat ie eigelijk nog ... ? ? )

het op een steenworp van het Leidseplein ,met al de standaard tentjes gelegen " onder ons " heeft mijn hart gestolen.

de redelijk geprijsde kaart :


Hoofdgerecht € 19,50
2 gangen menu € 26,95
3 gangen menu € 29,95
4 gangen menu € 31,95

heeft mij tot het volgende doen besluiten :

vooraf  :  Terrine van eendenlever en gekonfijte eend op een bedje van
zuurkool met huisgemaakte appelstroop  
zeer smakelijk ( alleen jammer dat de appelstroop veel van curry weg had )

hoofdgerecht : Bambi-biefstuk afgeblust met madeira op gegrilde
pastinaak, schorseneren, knolselderij en kastanjes
*** heerlijk   alhoewel ik blijf vinden dat kastanjes varkensvoer is

toetje  : Creme brulee met cranberrycompote
*** de lekkerste tot nu toe gegeten ..niet zo`n dikke laag vla met een dun suikerlaagje ,,, maar een over een groot bord heel dun laagje uitgesmeerde creme met een perfecte ( campinggasbrander...open keuken )brulee suikerlaag uiterst krokant en een perfecte combinatie met de ongezoete dus lekker zure cranberry`s

verder daarbij een voortreffelijke Costières de Nînes
Château Vermeil  

dus echt ..... wie ooit eens Amsterdam bezoekt echt een aanrader...

verder leidse plein ....zuigt ...... net als jaren geleden....zien en gezien worden ...je moet er van houden..





 

Helfrich (12/05/05 om 00:03:26):

Goed eten en drinken doet ertoe. Feitelijk is er maar één ding belangrijker in het leven... en zelfs dat niet altijd. Hopelijk was die eendenlever wel vet genoeg -- daar wil het in Nederland op ethische gronden nog wel eens aan schorten (al zijn ethische gronden natuurlijk minder verwerpelijk dan wansmakelijke gronden).

 

Het café